Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

måndag 21 mars 2011

www.embedit.in

Hälften av mina elever i 7:an har en egen skolblogg och resten av dem har valt att ha en egen iWeb-sida där de lägger ut sina dikter, inläsningar, noveller o.s.v. Ett problem som uppstod i början för de som har bloggar var att de inte kunde länka till sina dokument. De kunde visserligen kopiera in texten i ett inlägg men oftast såg det inte så bra ut. Då hittade jag, av ren tur, den här sidan www.embedit.in och sedan dess har det inte varit några problem för eleverna att lägga ut sina dokument.

Man kan välja på att presentera sitt dokument så här, som en länk:



Eller:



Eller så här:


1 kommentar: