Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

tisdag 15 maj 2012

Sommarpratarna

Tyvärr har jag nu fått inse att jag inte kommer att hinna göra "Sommarpratarna" med 9:an i år. Friluftsdagar, klassresor, elevens val-vecka och andra ledigheter gör att jag till slut har fått inse att det inte kommer att gå. Men - det kanske finns någon annan sv-lärare där ute som funderar på vad ni ska göra med er 9:a så här i slutet på terminen. Då kommer här världens bästa tips som jag skrivit om i ett tidigare inlägg. "Sommarpratarna"

2 kommentarer:

  1. Vad du har mkt bra ideér! Tack, för tipset ska testa det ett annat år. Som du skriver, hinner inte i år. Mvh Susanne

    SvaraRadera