Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

onsdag 22 januari 2014

Tracy Beaker

För några år sedan såg jag den underbara serien om flickan "Tracy Beaker" med mina klasser. Men sedan försvann den från GR Utbildning och sedan dess har jag hittat andra serier att se. Men nu blev jag lite sugen på Tracy Beaker igen till 6:orna och eftersom den fortfarande inte finns på GR Utbildning sökte jag på YouYube. Å se - där fanns den ju! This really made my day! Har du inte sett den? Jag rekommenderar den verkligen! Här kan du se första avsnittet på "The story of Tracy Beaker":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar