Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

tisdag 25 mars 2014

Vink, vink!

Jag ville bara säga hej till dig som ibland går in och kikar på den här bloggen. Jag lever;) Den här terminen sitter jag med nationella prov i fyra klasser (En, Sv år 6 och En, Sv år 9)... Jag ska bara överleva genomförandet och rättandet av alla dessa prov och sen ska ni se att jag är tillbaka med lite tips som kanske kan förgylla er sv-och engelskundervisning :)

/Lena


3 kommentarer:

  1. Många prov blir det , jag plockade just ett gammalt tips från den här bloggen. Jag kollar varje måndag! Ha det gott Lena!

    SvaraRadera
  2. Jag kikar ofta in! Många bra tips här!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Diana och Malin för kommentarer. Hoppas solen skiner över er där ni är!

    SvaraRadera