Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

tisdag 31 mars 2015

App-tips

För er som jobbar med iPads kan jag tipsa om appen "Learn English - Listening skill". Där finns mängder med olika hörförståelseövningar som kompletteras av en ordövning och ett "comprehension quiz". Eleverna kan sedan själva kolla om de svarat rätt. De kan också läsa manuskriptet medan de lyssnar om de skulle vilja det. Appen är gratis. Värt att kolla in!

Uppdatering! Hm, nu har appen ändrats:( När jag laddade ner appen var alla lektioner gratis men nu kostar de. Typiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar