Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

fredag 1 april 2011

Jobb med engelska adjektiv

Ganska snart efter att eleverna fått sina datorer kom jag på följande uppgift som handlar om engelska adjektiv. Vi utgick från ca 15 olika adjektiv och från dessa skulle de välja tio att arbeta vidare med. Uppdraget var att till varje adjektiv fotografera en situation som beskrev adjektivet, föra in bilden i en keynote, skriva en mening där adjektivet ingick och till sist spela in meningen i keynote. På så sätt fick de använda engelskan samtidigt som de lärde sig att använda keynote, som då var ett ganska nytt verktyg för dem.

Så här blev resultatet för en grupp:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar