Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

fredag 6 maj 2011

STORYBIRD

www.storybird.com kan man skriva berättelser med hjälp av de mest fantastiska och kreativa bilderna jag sett. En kollega undrade hur man skulle publicera dem och vad jag har förstått så går de tyvärr inte att bädda in i en blogg. Joachim Thornströms tips är att man gör en skärmdumpning av sin storybird och att man sedan gör en länk av bilden. Då skulle det kunna se ut så här i bloggen:


Om du inte vet hur man gör en skärmdump eller en länk av en bild så visar jag det på den här instruktionsfilmen:



1 kommentar: