Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

måndag 1 oktober 2012

Tongue twisters

Jag tycker om att jobba med olika "Tongue twisters"för att öva uttalet. Ni vet den där med Peter Piper och Betty Botter till exempel. Nu har Patricia Diaz hittat den här sidan som samlar olika "Tongue twisters" samtidigt som man kan lyssna på dem och få en förklaring till dem. Så den sidan ska jag använda mig av i dag. Här är den: http://www.espressoenglish.net/pronunciation-practice-with-tongue-twisters/

1 kommentar:

  1. Do you think that learning Expressions of English language is so difficult? Convo free site idioms for happiness simplified the process of learning it and their meaning, which will help you of thinking or showing how you feel using words or action

    SvaraRadera