Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

måndag 4 mars 2013

Grammar lessons

Då och då gör jag flippade filmer som eleverna får titta på innan de kommer till lektionen eller under själva lektionen. Oftast är det olika grammatiska moment som jag går igenom i dessa filmer. I samband med att jag spelar in dem brukar jag kolla in den här sidan först: engVid. De har lagt ut mängder med olika filmer där olika lärare förklarar olika delar inom den engelska grammatiken. Jag brukar kolla hur de förklarar just det momentet jag ska gå igenom för att se om jag kan få några extra bra tips på hur man kan lägga upp en förklaring. Det är ju inte så ofta vi får chansen att höra hur andra engelsklärare förklarar olika saker men genom att titta på dessa filmer kan jag få nya idéer som gör det lättare för mina elever att förstå den engelska grammatiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar