Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

tisdag 20 september 2016

Att möta olikheter i klassrummet

Återupplivar den här bloggen för ett inlägg till lärarstudenterna på Göteborgs universitet som jag träffade den 13/9. Här kommer mina webb-och apptips som jag lovade. Lycka till med läraryrket!

SVENSKA SOM ANDRASPRÅK

APPAR
Alfavux
LäsKod
Svenska på en månad
uTalk Classic
Knäck Läskoden
Pratstart
Skolstil2
MojiClockis
Se bokstavsljuden
Lär dig svenska - Fabulo

WEBBSIDOR
Digitala Spåret
Hej Svenska
Aso Asingers SFI-sida
Kardia Lärande
Lexin - missa inte de animationsteman som finns på Lexin! Direktlänk HÄR.
8sidor

ENGELSKA

APPAR
Story Cubes
More than one story
WordGameTalk

WEBBSIDOR
Scrollar ni igenom min blogg kommer ni hitta flera tips på olika webbsidor och hur man kan jobba med dem på engelsklektionerna. Utöver tipsen på bloggen rekommenderar jag följande sidor:
News in levels
ReadTheory
Kim Studies
Webenglish
Oxford Owl
Storyline Online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar