Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

fredag 9 september 2011

Bara skriv

Varje fredag loggar jag och mina elever in oss på den här sidan http://oneword.com/. Där får vi ett ord på engelska och tanken är att man bara ska skriva det som kommer upp i huvudet på en. Eller som de skriver på sidan: "Don´t think. Just write". Man får 60 s på sig och efteråt kan man kolla vad alla i klassen har skrivit, men också vad andra människor i världen skrev till just det ordet. Perfekt avslutning på lektionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar