Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

söndag 11 december 2011

Teachmeet

I tisdags arrangerade IT-pedagogerna i Falkenberg ett Teachmeet och jag hade anmält mig som talare. Det var svårt att bestämma vad jag skulle tala om, men till slut bestämde jag mig för att berätta om hur vi jobbar med bokbloggen. Här kommer pagessidan som jag utgick från:

Betas bokblogg

Vi höll till på Grand, vilket visade sig vara ett perfekt ställe för ett Teachmeet. IT-pedagogerna filmade alla talare och med hjälp av Bambuser kunde de som inte var närvarande se det live. Man kan fortfarande titta på det via IT-pedagogernas blogg. Ämnen som togs upp var bl a Storybird, Fan Fiction, Gilla matte, Hur man kan jobba med IT och NO, Webbstjärnan mm.

Ser redan fram emot nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar