Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

tisdag 31 januari 2012

Hungerspelen - read along

Jag högläste bok ett och två i serien om Hungerspelen av Suzanne Collins för min klass och de fullkomligen älskade den. Tanken var att jag bara skulle läsa den första boken "Hungerspelen", men de så gott som tvingade mig att läsa tvåan "Fatta eld" också:) Som ni förstår är detta en RIKTIGT bra barn-och ungdomsbok som jag rekommenderar alla att läsa. Passa på att läsa den innan den 23 mars för då har filmatiseringen av boken premiär.

Nu fixar www.hungergamessweden.se en "read along" där de delar upp boken i olika kapitel, läser och sedan diskuterar det de läst. Har du inte läst den, eller vill läsa den igen - häng med på denna "read along".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar