Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

onsdag 5 december 2012

Grym sida

Ibland blir jag bara så himla glad. Som när jag hittar riktigt bra webbsidor som jag kan använda i undervisningen. http://www.agendaweb.org verkar vara en sådan grym sida. Där kan man träna ordförrådet, grammatik, hörförståelse mm och det i sig är väl inget nytt, det finns ju mängder med sidor där man kan träna samma moment. Men det Agendaweb har gjort är att ha samlat flera olika sidors övningar. Vill man t ex träna på klockan så har de samlat flera olika sidors klockövningar, genom direktlänkar naturligtvis. Asch, det var svårt att förklara hur de har gjort. Kolla in sidan själv vet ja:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar